piątek, 2 sierpnia 2019

Powstanie Warszawskie

ponieważ wczoraj udzielałem wywiadu dla telewizji odnoście PW i wzięty z zaskoczenia nie usystematyzowałem mojej wypowiedzi tak jak bym chciał więc napiszę tutaj co o tym wszystkim myślę w maksymalnym skrócie (nie mogę nawet obejrzeć siebie, bo to telewizja reżimowa)

  • urodziłem się w Warszawie i zostałem wychowany w patriotyzmie i absolutnym uwielbieniu dla Powstania, które nas warszawiaków definiuje i określa naszą inność od reszty Polski i tak mi już zostanie na zawsze.
  • uważam jednak, że Powstanie było karygodną zbrodnią wobec ludności cywilnej a decyzja o jego rozpoczęciu okrywa hańbą polskich dowódców, bo AKowcy to mieli fajnie, mieli żarcie i jakąś broń a zwykli ludzie..?
  • z drugiej strony przychylam się do tezy, że Powstanie musiało wybuchnąć, bo Polacy są szaleni i odważni i jak pokazuje historia będą się bić do upadłego bez względu na wszystko a do tego  myślę, że wówczas nikt nie wierzył w to, że Sowieci mogą stanąć na drugim brzegu Wisły i przyglądać się jak Warszawa kona.
  • w czasach współczesnych serce mi krwawi i nie mogę się pogodzić z tym, że różnej maści faszyści i narodowcy wycierają swoje brunatne pyski Kotwicą i resztą symboli walczącej Warszawy, wszak ci młodzi ludzie 75 lat temu walczyli własnie z takimi skurwielami.
                      
poza tym w tym roku pojechaliśmy na Plac Zamkowy i nie byłem zadowolony, bo tam jakieś bzdury w stylu ustawiania "żywej kotwicy" aby było widać na zdjęciach z drona - to nie moje klimaty, wolę race i spontaniczność jaka jest wszędzie indziej.
ale jestem zadowolony, bo w Warszawie było widać, że jest 1 sierpnia, pomijając flagi na autobusach, znicze, kwiaty w miejscach pamięci to dużo ludzi chodziło po mieście w ubraniach nawiązujących do Powstania lub mając przynajmniej jakieś elementy upamiętniające tamten straszny czas... 
i zadowolony jeszcze jestem z fajnego dnia, bo po lekarzu byliśmy na długim spacerze, w parku, w muzeum, na placu zabaw, w parku fontann i nad Wisłą :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz